Haber

Diş Hekimliği Favori Meslek

Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yumuşhan Günay, üniversite tercih döneminde diş hekimliği mesleği hakkında değerli bilgiler verdi. Diş hekimi olabilmek için izlenmesi gereken yol haritasını anlatan Günay, “Diş hekimliği fakültesinden mezun olan bir kişinin kendi muayenehanesini açabilmesi için 2-3 yıl deneyim kazanması gerekiyor. Bu süre diş hekiminin uzmanlık eğitimi almak isteyip istememesine göre değişebilir. Uzmanlık eğitimi almak isteyen diş hekimleri 3-5 yıl süren bir eğitim programına katılırlar. Diş hekimleri bu eğitim programını tamamladıktan sonra uzmanlık alanları ile ilgili muayenehane açabilirler.” dedi.

Diş Hekimi Olmanın Yol Haritası

Diş hekimliği fakültesinden mezun olan bir kişinin kendi muayenehanesini açabilmesi için muayenehanesini geliştirmesi gerektiğine dikkat çeken Prof. Dr. Yumuşhan Günay, bunun için izlenmesi gereken adımları şöyle sıraladı:

– Dişhekimliği okulundayken klinik staj programlarına katılın. Bu programlar diş hekimlerine gerçek hastaları tedavi etme fırsatı verir.

– Diş hekimliği fakültesinden mezun olduktan sonra diş hekiminin yanında asistan olarak çalışın. Bu deneyim, diş hekimlerine klinik ortamda çalışmayı ve hastalarla iletişim kurmayı öğretir.

– Diş hekimliği alanındaki güncel gelişmeleri takip edin. Bu, diş hekimlerine yeni tedavi tekniklerini öğrenme ve hastalarına daha iyi hizmet verme fırsatı verir.

– Diş hekimliği alanında meslek kuruluşlarına üye olun. Bu organizasyonlar diş hekimlerine mesleki bilgi ve deneyimlerini paylaşma fırsatı vermektedir.

Dişhekimliği okulundan mezun olan bir kişi, bu adımları izleyerek kendi muayenehanesini açmak için gereken deneyim ve becerilere sahip olabilir.

Diş Hekimleri İçin Meslek Çeşitlendi

Yeni teknolojilerin hayatımıza girmesiyle diş hekimliğinde iş veriminin arttığına işaret eden Günay, “Dijital röntgenler, ağız içi tarayıcılar ve bilgisayar destekli tasarım ve üretim (CAD/CAM) sistemleri gibi teknolojiler sayesinde , diş hekimleri daha hızlı ve daha kesin teşhis koyabilir, tedavi planları oluşturabilir ve diş protezlerini değiştirebilir. üretebilirler. Bu da tedavi süreçlerini hızlandırıyor, tedavi başarı oranlarını yükseltiyor ve hasta memnuniyetini artırıyor.” dedi.

Yeni teknolojilerin diş hekimliği alanındaki uzmanlık sayısını artırdığını belirten Prof. Dr. Yumuşhan Günay, dijital diş hekimliği, diş implantları, diş estetiği, uyku apnesi tedavisi gibi farklı uzmanlık alanlarının ortaya çıktığını ve dolayısıyla profesyonel diş hekimleri için fırsatlar çeşitlendirilmiştir.

Diş hekimliği fakültesinden mezun olanların farklı bölümlerde çalışma imkanı bulduklarını belirten Günay, bu alanların Özel Diş Klinikleri ve Muayenehaneleri, Halk Sağlığı Kurumları, Üniversiteler ve Eğitim Kurumları, Diş Hastaneleri, Kompleks tedaviler yapan Endodonti Uzmanlığı olduğunu söyledi. kanal tedavisi ve diş sonlandırma ile ilgili, Pedodonti Uzmanlığı, diş tedavisi ve çocuk diş hekimliği, Ortodonti Uzmanlığı, diş ve çenelerin düzeltilmesi ve düzenlenmesi, Ağız Diş ve Çene Cerrahisi, diş çekimi, implant cerrahisi, çene düzeltme gibi cerrahi işlemlerin yapılması, satış diş sağlığı alanı ve ilaç firmaları için kullanılan malzeme veya ilaçların pazarlanması ve pazarlanması.

prof. Yumuşhan Günay, mezunların uzmanlık programlarına katılarak mutlaka bir alanda derinlemesine bilgi ve deneyim kazanabileceklerini vurguladı.

Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yumushan Günay

Sosyal M edya Diş Estetiğine Talep Yaratır

Güzellik ve estetik ile ilgili içeriklerin yaygın olduğu sosyal medyada estetik diş uygulamaları, diş beyazlatma, diş düzeltme ile ilgili görsel ve görsellerin paylaşılmasıyla kullanıcıların estetik farkındalığının arttığını ve diş estetiğine olan talebin arttığını belirten Dr. Yumushan Günay, “Sosyal medya diş estetiğine yönelik büyük bir talep oluşturuyor ve bu sayede diş estetiği alanına ve istihdama önemli katkı sağlıyor.” söz konusu.

Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nin eğitim programı hakkında bilgi veren Prof. Dr. Yumuşhan Günay, “Program 5 yıl sürelidir. Temel bilimler, klinik bilimler ve klinik uygulamalar olmak üzere üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk yıl görsel eğitim ve manipülasyonu geliştirmek, estetik ve biçim algısını eğitmek amacıyla temel sanat eğitimi verilir. Temel bilimler bölümünde tıp fakültesi öğrencileri ile birlikte anatomi, fizyoloji, biyokimya, mikrobiyoloji, patoloji, farmakoloji, endokrinoloji, immünoloji, genetik gibi dersler verilmektedir. Klinik bilimler bölümünde diş hastalıkları, dişeti hastalıkları, endodonti, protetik diş hekimliği, periodontoloji, pedodonti, ortodonti, ağız cerrahisi, ağız, diş ve çene radyolojisi gibi dersler verilmektedir. Klinik uygulamalar bölümünde öğrenciler klinik ortamda hastalara tedavi uygularlar. Dördüncü sınıfta robotik ve dijital diş hekimliği dersi, beşinci sınıfta ise toplam 60 saatlik düşünme ideolojisi ve etik dersi var.”

“Etik Diş Hekimleri Yetiştirmeyi Hedefliyoruz”

Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi eğitim programının Türkiye Yüksek Öğrenim Yeterlilikler Çerçevesine (TYYÇ) uygun olarak tasarlandığından bahseden Günay, “Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Türkiye’nin en iyi diş hekimliği fakültelerinden biridir. Fakültemiz modern altyapısı, deneyimli öğretim kadrosu ve öğrenci odaklı eğitim anlayışı ile öne çıkmaktadır. Öğrencilerimizi ağız ve diş sağlığı alanında bilgili, yetenekli ve etik değerlere sahip diş hekimleri olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz.”

Fakültede 14 bin m2 kapalı alana sahip binada 8 poliklinik bulunduğunu belirten Günay, “Klinikler her türlü diş hekimliği tedavisi için gerekli ekipman ve cihazlarla donatılmıştır. Öğrenciler kliniklerde deneyimli öğretim üyeleri ve asistanlar eşliğinde hastaları tedavi etmektedir. Ayrıca 1 adet diş tedavisi simülasyon laboratuvarı, 1 adet preklinik laboratuvarı ve 1 adet estetik ve form laboratuvarı ile öğrencilere pratik yapma imkanı sunmaktadır. Öğrencilere Üsküdar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde uygulama yapma olanağı sağlamak için klinik staj programları da düzenliyoruz. Staj programları, öğrencilerin farklı uzmanlık alanlarında farklı kliniklerde uygulama yapmalarını sağlayarak onlara mesleki deneyim kazandırıyor ve mezun olduktan sonra iş bulma şanslarını artırıyor.” söz konusu.

Diş Hastanesinde Uygulama İmkanı Diş Hekimliği Öğrencilerini Daha Uzman Hale Getiriyor

Üsküdar Diş Hastanesi’nin diş hekimliği fakültesinin imkanlarına ek olarak hem öğrencilerin hem de halkın hizmetine açıldığını belirten Günay, “Öğrencilerimizin başarısı ve ilerideki meslek hayatları için en değerli avantajlardan biri. diş hastanesi tesislerimiz ve burası. sağladığımız pratik olanaklardır. Diş hastanesi ile koordineli bir eğitim, öğrencilerimize teorik bilgilerini pratik uygulamalarla birleştirme fırsatı sunar. Bu, öğrencilerimizin profesyonel becerilerini ve güvenlerini artırırken gerçek hastalarla uygulamalı deneyim kazanmalarını sağlar. Pratik yapma imkanı, mesleğin temel becerilerini gerçek dünya deneyimi ile öğrenme şansı sunuyor ve mezun olduktan sonra daha hazır ve yetkin diş hekimleri olmaya katkı sağlıyor.”

“Dijitalleşme ve Yapay Zeka Daha Gerçekçi ve İnteraktif Bir Öğrenme Deneyimi Sunuyor”

Günay, dijitalleşme ve yapay zeka teknolojilerinin öğrencilere daha gerçekçi ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi sunduğunu ve öğrencilerin farklı klinik durumların bulunduğu bir veri tabanına erişmelerini sağladığını belirtti. Hastalarına daha doğru ve etkili tedaviler sunabilirler. Hastalarının tedavi sürecini daha rahat ve konforlu hale getirip tedavi maliyetlerini düşürebiliyorlar.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu